torsdag 20. januar 2011

En hyggelig overraskelse

Jeg var nær ved å besvime i høst da ei venninne fortalte at hun i forbindelse med forrige flyttesjau sannsynligvis hadde kastet en hel del parfymer hun ikke brukte lenger, deriblant Yves Rocher-klassikere som ikke lenger finnes - og som jeg vanligvis må lete etter på eBay. Samme venninne tok en ekstra titt i kjelleren hjemme hos sine foreldre i juleferien - og der fant hun jammen flaskene. De var ikke sendt på dynga allikevel. I dag fikk de et nytt hjem - hos meg! Og med på laget var også Estée Lauders Cinnabar, en stor hit på 70tallet. (Man bør holde flasken relativt langt unna når man sprayer på denne!)

Orchidée og Nuit d'Orchidée var de to fineste parfymene jeg hadde i tenårene. Nuit d'Orchidée kjøpte jeg på nytt her for noen år siden, men Orchidée begynte jeg å bli farlig tom for - inntil i dag. Hurra og tusen takk, Anna Lovinda!

6 kommentarer:

Anna Lovinda sa...

Bare hyggelig! :-) Det er jo så mye bedre å gi videre til noen som setter pris på det, enn å bare kvitte seg med det.
Det ble jo også en perfekt lanseringsgave til den nye bloggen din!
Det er sikkert flere som kan lage seg en "gi-bort-overflødig-parfyme"-dag! Eller en "bytte-parfyme"-dag. Sørg bare for at du har god fralandsvind når du prøver duftene. ;-D

glamouringeniøren sa...

Så hyggelig!

Jeg er også tilhenger av å gi bort, har gitt mang en parfymemiss til søsteren min og venniner opp igjennom årene. Spesielt siden jeg er så utrolig sensitiv for å få hodepine og har gjort mange feilkjøp.

Tenkte faktisk her om dagen at min prøve på Hermes Vanille Galante kanskje kunne puttes i en lien boblekonvolutt og sendes sørover. For den fungerer dessverre ikke for meg :)

Britt Åse sa...

Heldiggris :), gratulerer.
Cinnabar har jeg en liten 7,5 ml av, hvilket egentlig er nok, -for den ER virkelig pungent!

Glamourbibliotekaren sa...

Anna Lovinda: Takk igjen! Jeg trekker tilbake drapstruslene jeg muligens kom med i forfjamselsen da du sa du hadde kastet dem :D

Glamouringeniøren: Interessant! :) Prøve, sier du? ;)

Britt Åse: Jeg har 30 ml edp, hoho! Kommer til å vare i FLERE lifetimes :D (håper jeg blir gjenfødt som elegant dame)

glamouringeniøren sa...

En prøve ja, av den større typen som Hermessence prøvene er. Har så vidt tatt noen dråper av den. Du skal få en e-post ;)

Unknown sa...

denne parfymen brukte jeg vel hele ungdomsskolen tror jeg - elsket lukten, flasken, fasongen - ALT ved den parfymen!