onsdag 12. januar 2011

La Chasse aux Papillons Extreme

La Chasse aux Papillons Extreme Eau de Parfum er den litt mer intense varianten av en av L'Artisans store slagere, La Chasse aux Papillons. Det er en blomsterduft, hvite blomster, på ingen måte anonym. En liten dråpe holder, til dagtid i allefall. For meg er det en sommerduft, men jeg kan fint se for meg at den kan passe på vinteren også. Svært elegant og feminin, og selv om dens hovedingredienser er jasmin og tuberose, er den ikke bare "creamy white" - den har både grønne og litt krydrete innslag. Det gjør at jeg foretrekker denne framfor andre tuberosedufter, som lett kan bli for mye.

  • Toppnoter: Rosa pepper (brasiliansk), safran
  • Hjertenoter: Appelsinblomst, jasminum sambac, tuberose
  • Basenoter: Ylang-ylang, honning

Jeg kjøpte min sommeren for snart tre år siden da Heaven Scent var ganske nyåpnet, og har senere fått den også som bodylotion. Jeg hadde da grublet på den i et par-tre år (sånn som jeg ofte gjør med parfymer). Mitt første møte med den var nok i L'Artisan-butikken i SoHo i 2005.

Ingen kommentarer: