onsdag 12. januar 2011

Skin musk

I dag: En enkel og billig drugstoreparfyme fra USA som har gledet generasjoner: Skin Musk, tidligere fra Bonne Bell, en av de typiske "highschool-på-70-tallet"-parfymene som det var reklame for i hvert eneste nummer av Seventeen (denne husker jeg fra omkring 1992). Skin Musk er en ren og enkel muskparfyme, muligens med et lite innslag av lavendel, og personlig foretrekker jeg denne oljen fremfor både Body Shops White Musk og Alyssa Ashleys Musk. Den kjennes ikke tung og intens, som noen muskparfymer har en tendens til å være. Omtalen sier den har både "light florals" og litt sandeltre i seg. Jeg vet ikke hva det er med muskoljer, men de kjennes veldig "trygge" og personlige. Fine å ha som default-parfymer de dagene man ikke har lyst til å dufte så mye og komplekst. Også minner de om mormor.

Jeg kjøpte min på en Duane Reade i nærheten av City Hall for noen år siden. Ni dollar?

Ingen kommentarer: