tirsdag 11. januar 2011

Etra


En av mine favorittdesignere og favorittparfymører er italienske Etro. Parfymene deres kan blandes på kryss og tvers, og så å si alle er gode. Jeg kjøpte to i 2005 - hadde egentlig bare tenkt å kjøpe én (Etra), men selgeren på Bergdorf Goodman, som hadde jobbet på et cruiseskip som gikk til Svalbard og derfor selvfølgelig overbegeistret for nordmenn og snakket leeeenge om det, overtalte meg til å kjøpe en til (Messe de Minuit). Og jeg angrer slett ikke. Med på kjøpet fikk jeg en drøss med prøver på alle de andre Etro-parfymene, så jeg kan blande og mikse som jeg vil.

Etra er lett og luftig, men samtidig intens og dyp - egentlig litt vanskelig å beskrive. Blomstrende og krydrete og myk og avslappende. Og unik. Som de fleste Etroduftene er den både for kvinner og menn.

  • Toppnoter: Koriander, kardemomme, rosewood
  • Hjertenote: Jasmin, rose, geranium, sandel, sedertre, allehånde
  • Basenote: Vanilje, musk
Sensommer i New York, det er Etra for meg.

Ingen kommentarer: