onsdag 12. januar 2011

Anaïs anaïs


Denne tenker jeg vekker minner hos en god del av dere! Mine første assosiasjoner er vår, ca 1989, venninne kommer innom før skolen, vi skynder oss å se litt opptak fra Grand Prix-finalen (man tok det jo opp på video og så det hundre ganger på den tiden) før vi må løpe for å rekke engelsktimen; 17.mai med bukseskjørt og stripete strømper, og en bitteliten flaske Anaïs Anaïs som får plass i settekassen på veggen der jeg har små rosa elefanter og hvite katter og andre porselens-nips-greier. Sikkert en og annen harlekin, og en bitteliten rosa sykkel i metall. Og Prince "LoveSexy" på kassettspilleren. Og skateboard-filmen "Thrashin'".

Anaïs Anaïs ble skapt i 1978 og skulle være en myk, uskyldig og feminin duft for unge kvinner. Og jeg tror med sikkerhet jeg kan si at den virkelig ble en av de store ungpikeparfymene på 80tallet, i allefall her i Europa (I USA derimot brukte alle Love's Baby Soft).


Jeg kjøpte den på nytt for noen år siden i pur nostalgi, men jeg liker den igrunnen fremdeles.

  • Toppnoter: Bergamot, Hyacinter, Kaprifol
  • Hjertenoter: Liljer, Liljekonvall, Roser, Ylang Ylang
  • Basenoter: Sedertre, Amber, Sandeltre, Eikemose

Ingen kommentarer: