onsdag 12. januar 2011

Ptisenbon tartine et chocolat


Denne parfymen oppdaget jeg via dens knock-off, skapt i 1991 av Yves Rocher. Kopien ble lansert som en parfyme for babyer (!!!!!!!), men jeg syntes den passet helt fint for en 16åring som meg selv. Borte vekk ble den etterhvert, men sju-åtte år senere fant jeg tilfeldigvis ut det eksisterte en original fra Givenchy, tilhørende deres linje med barneklær.

Det er en svært lett duft, sitruspreget, heldigvis ikke den pudrete-såpete noten som den fort kunne hatt, og den egner seg sikkert ypperlig til sommeren også. Jeg bruker min fortrinnsvis om vinteren. Den kan minne om en slektning av cK One, bare i langt svakere konsentrasjon. Den er ikke overdøvende, sitter ikke hele dagen, og den kan fint brukes av både kvinner og menn. (Å spraye parfyme på en baby vil jeg dog ikke anbefale...!)

Notene består av sitron, appelsin, mint, jasmin, liljekonvall, kaprifol, musk, eikemose og amber.

Ingen kommentarer: