onsdag 12. januar 2011

Miracle


Denne er nok kjent for mange. Lancôme lanserte Miracle i 2000, det var reklamer overalt - i blader, på tv, på bussholdeplasser. Uma Thurman var modell for parfymen, og plakatene var veldig tiltalende. Jeg skygger vanligvis unna slike hitliste-parfymer - hele byen røyklegges jo hver gang Escada har sluppet en av sine fruktige sommerdufter (som alle er helt like), for ikke å snakke om D&G Light Blue som er overalt året rundt. Men Miracle var ikke like "suits everyone" tydeligvis, i allefall ikke her hvor jeg bor. Og et par-tre år senere var det ingen rundt meg som brukte den.

Den er myk og fin, har personlighet uten å være tung, og passer bra til hverdags. Jeg velger den ofte på morgener når jeg er litt trøtt, kanskje litt skeptisk til hva dagen måtte bringe, eller litt trist. Den føles trygg og trøstende på et vis.

  • Toppnoter: Freesia, litchi
  • Hjertenoter: Magnolia, jasmin, ingefær, pepper
  • Basenoter: Amber, musk

2 kommentarer:

pustepause sa...

Jeg syns det er utrolig fascinerende å lese om ditt forhold til parfyme/dufter. Selv har jeg aldri brydd meg noe særlig, har akkurat begynt å bruke parfyme daglig - og sverger fremdeles til de søte ungdomsparfymene jeg fikk i tenårene da jeg ønsket meg parfyme av mamma eller storesøster. Det skjedde hele to ganger. Touch of Pink fra Lacoste og Cool Water av Davidoff. Småflaut, men slik er det, og jeg liker dem skikkelig godt også. Liker i tillegg Tommygirl fra Calvin Klein (tror jeg?), den der runde med rød skrift til Hugo Boss, og noe fra Ralph Lauren. Og der slutter min kunnskap om parfymer. Skulle ønske jeg visste mer, men blir litt overveldet av alle duftene og glemsom og får beslutningsvegring.

Uansett så er det fascinerende å lese om hvordan du velger parfyme etter humør og behov. Sjarmerende og fint :)

Glamourbibliotekaren sa...

Hei! En av de viktigste faktorene i min parfymeinteresse, er nostalgi. Duftene du nevner har du jo et langvarig og sterkt forhold til, og ingenting er bedre enn det! Å føle seg hjemme i en parfyme er egentlig målet, og det varierer fra person til person om dette er en, to-tre, eller femti forskjellige. Nyt de parfymene du har og elsker, og ikke føl at du må utvide samlingen. Takk for kommentaren! :)