onsdag 12. januar 2011

cK be


Calvin Kleins andre parfyme som både var for kvinner i menn, kom i 1996/97. Jeg kjøpte min store flaske omlag to år senere, etter å ha hatt en liten 5ml-flaske som var på vei til å bli tom.

Den åpner med sitrus-bergamot-mint, ikke ulikt forgjengeren cK One, men litt mørkere og mer laidback. Litt mer lavendel. Blomsternotene anes etterhvert, og til slutt kommer treduftene fram. Dette er for meg en "trygg og rolig" muskparfyme, sommerlig, noe jeg bruker på hverdager eller hjemme i helgen. Ikke den jeg velger når jeg skal i operaen eller i selskap. Men den er fin, jeg er glad i den, og min favoritt blant Calvin Kleins parfymer.
  • Toppnoter: Bergamot, lavendel, peppermynte
  • Hjertenoter: Jasmin, orkidé, freesia
  • Basenoter: Sedertre, amber, vanilje, musk

Ingen kommentarer: