onsdag 12. januar 2011

Un parfum de Charmes & Feuilles


Denne parfymen er skapt av Céline Ellena, kjent "nese" i bransjen, og er en del av en trilogi som The Different Company ga ut for noen år siden. Alle tre er inspirerte av hager av den litt mystiske og hemmelige sorten, men i hver sin retning. En er blomsterpreget, en er mer treaktig, og den jeg har, er grønnere enn de andre.

Her er beskrivelsen fra The Different Companys nettsider - den må få stå for seg selv:

"Enchantment of a land of endless charm... Imagine yourself stepping into a garden where charmers, shamans and fairies grow miraculous plants and wild aromatic herbs. Granted with exceptional powers, these peoples of unknown and magic lands have gathered to invent a mesmerizing scent for your skin gently caressed by the magic scent of aromatic herbs: sage nowadays still used in the shaman rituals of Indian American tribes; garden Marjoram with its small white and mauve flowers and Serpolet letting out a delicate aroma... In the middle of this herborist garden, a magnificent rich bed of Indian Jasmine - known for its heady voluptuousness - is prepared in which Pepper Mint leaves are calmly resting, gently woken up by the fresh and zesty notes of Grape-fruit and Clementine followed by the warm and sensual accords of Patchouli. This fragrance conjures up images of mysterious and legendary gardens, a poem written by Indian writer Rabindranath Tagore,... producing the most sensual jasmine scent. "Un Parfum de Charmes et Feuilles" reveals marvelous olfactory treasures to the eye of the bewitched."


Er det ikke fint? Selveste Tagore nevnt i en parfymebeskrivelse, sånt liker jeg.

Noter: Bergmynte, peppermynte, jasmin (av den asiatiske typen sambac), salvie, grapefrukt, patsjuli, kryptimian og clementiner.

Jeg likte den øyeblikkelig da jeg fikk prøve den på Heaven Scent for et par år siden, og den føltes veldig annerledes enn alt annet jeg har. Jeg ble mer og mer begeistret, og et halvår senere kjøpte jeg den endelig. En god parfyme kan man godt lengte litt etter, som med alt annet man ønsker seg.

Ingen kommentarer: