torsdag 13. januar 2011

Petite chérie

Dette er en av parfymene som Annick Goutal lagde til sin datter, og den er blitt en av hennes bestselgere. Den er en veldig ufarlig og mild duft, feminin og ungpikeaktig, ikke provoserende på noe vis. Den kan minne litt om en av disse Clean-parfymene som var over hele Manhattan i 2004 (det luktet tøymykner hvor enn man snudde seg), men den er mye mer diskrét.

  • Toppnoter: Nyklippet gress, fersken
  • Hjertenoter: Rose, pære
  • Basenoter: Vanilje
Jeg liker den godt - min eneste innvending er at den varer litt for kort på huden.


(Annick Goutal får man nå tak i i Norge - hos Parfumerie.no i Vibesgate i Oslo!)

1 kommentar:

tingelinG sa...

Jeg har faktisk to parfymer fra Annick Goutal, kjøpt i en butikk som skulle legges ned i Berlin, prisen halvert og det liker jeg. Men desverre blir de for det meste stående der til pynt, og som du nevner de varer for kort på huden.
Min kjære liker desverre heller ikke Ambre Feliche. Den lukter mye med en gang, så forsvinner den raskt. Den andre jeg kjøpte heter Eau de Sud heller ikke blitt en favoritt. Men selvfølgelig skal de få nye sjanser!
Vh Kaia