onsdag 12. januar 2011

Vetiver


Denne er strengt tatt ikke min - den er min mann sin, men jeg låner den titt og ofte. Da vi var i Cannes under filmfestivalen for sju år siden, gikk vi innom et bittelite parfymeri der jeg kjøpte en etterlengtet parfyme - og i den lekre papirposen hvor min parfymeeske ble plassert, la de nedi silkepapir som de sprayet lett med en annen parfyme - nemlig Creed Vetiver. Men det visste vi ikke da. Jeg ble som besatt, grublet og lette og prøvde alt jeg kom over av classy herreparfymer i to år før jeg fant den, og deretter kjøpte jeg den til min mann i presang. Han kler den utmerket. Og den er fin på meg også.


Hans versjon er den "oppdaterte" fra 2004, som i tillegg til notene hos originalen fra 1948 (ingefær, sedertre og vetiver) har mandarin, bergamot, sandeltre og iris. Resultatet er en nydelig duft, frisk, mandig og klassisk, og jeg tror bæreren vil ta seg aller best ut i en hvit kortermet skjorte på en sensommerkveld.

Ingen kommentarer: