onsdag 12. januar 2011

Pur Desir de Fleur d'Oranger

Appelsinblomstparfymer vil alltid minne meg om 4711-flasken som stod i farmors badeskap, og som jeg lånte titt og ofte. Det finnes mange dufter med fokus på appelsinblomst, en favoritt hos meg er f.eks. Laura Merciers Neroli eau de parfum (men jeg har den ikke). En bra budget-variant finnes dog hos Yves Rocher. Jeg fant til og med en 30ml-flaske av den i fjor sommer i Stockholm, og den fikk bli med hjem. Jeg bruker den gjerne daglig i perioder - en fin vårparfyme, frisk og sitrusblomstrete unisex uten å bli tung, søt eller altfor feminin. Appelsinblomstnoten er tydelig i begynnelsen og holder seg bra en god stund, men utpå dagen går den over i noe litt mer mildt og lett. Dette er rett og slett en glimrende hverdags-neroli, som hverken tar livet av medpassasjerer på bussen om morgenen eller blir kjedelig. Og den matchende dusjgeléen er et must!

1 kommentar:

Cathrine sa...

Hei
Jeg er innmari glad i lukten av grapefrukt. Har bl.a kjøpte grapefrukt sjampo/balsam fra Iherb. Finnes den noen parfymer som inneholder duft av grapefrukt?
Hilsen Cathrine