onsdag 12. januar 2011

Givenchy III



I fjor sommer gjorde jeg et virkelig varp! På Vestkanttorget, blant nips og gamle bøker og sølvtøy, stod denne flasken med Givenchy III 30ml eau de toilette på et bord skiltet "Alt på bordet: 50 kr". Flasken er så å si full, den var i originalforpakningen, pent behandlet - og innholdet dufter nydelig! Jeg vet ikke når akkurat denne flasken ble produsert, men er lykkelig over at den har holdt seg og tålt tidens tann. Selve parfymen ble skapt i 1970, og er en tidløs blomstrete og grønn chypre som kan minne litt om både Guerlain Mitsouko og Givenchy L'Interdit. Flasken er stilren og enkel.

  • Toppnoter: Mandarin, bergamot, aldehyder, fersken, gardenia, galbanum (en slags gummiharpiks)
  • Hjertenoter: Liljekonvall, rose, jasmin, hyacinther, irisrot
  • Basenoter: Patsjuli, amber, eikemose, sandeltre

Dette er en elegant og klassisk duft, langt unna dagens sukkertøy-inspirerte trend, og jeg synes den er diskrét. Absolutt ikke overveldende som enkelte eldre parfymer kan være, men akkurat passe intens til at man selv blir sittende og sniffe på håndleddet sitt.



2 kommentarer:

Britt Åse sa...

Svinheldig! Den er discontinued og/eller reformulert så vidt jeg har kunne bringe på det rene, og jeg angrer bittert på at jeg gav fra meg den store flaska jeg kjøpte på tidlig nittitall. Argh!
Grattis!

Glamourbibliotekaren sa...

Jo takk! Jeg er MEGET glad over kjøpet!