tirsdag 11. januar 2011

Brit Red

Vanligvis er ikke Burberry-parfymer min greie, men jeg hørte snakk om at denne røde fra 2004 var ganske spesiell, og i kategorien elsk-hat. Jeg prøvde den i Firenze sommeren 2006, og falt pladask atter en gang. Impulskjøp når det gjelder parfymer er ikke noe jeg ofte bedriver, men denne kunne jeg ikke motstå. Den er absolutt noe for seg selv, og veldig forskjellig fra den ordinære Burberry Brit. Og HER har vi i allefall rabarbra (i motsetning til i L'artisan Piment Brûlant), en note jeg liker veldig godt i parfymer. Den er frisk, varm og elegant, og ikke for den feige.

  • Toppnote: Jasmin, mandarin, appelsin, rabarbra
  • Hjertenote: Rød rose, ingefær, patsjuli
  • Basenote: Benzoin, sandeltre, vaniljebønne
Og dessverre er den forlengst utgått.

Ingen kommentarer: