onsdag 12. januar 2011

Eau de fleur magnolia

Denne parfymen fikk jeg av min mann til bursdagen min for snart to år siden. Den er en av tre "Eau de Fleur" fra Kenzo i 2008, hvor alle parfymene består av blomster plukket fra japanske trær. Det vil komme én ny hvert år. Med min forkjærlighet for magnolia var det ikke noen bombe at jeg ble begeistret for denne... Den er en slags magnolia-sitrus-blanding, frisk og fin til sommerbruk, men mye mer unik enn mange andre sitrusdufter. Etter sitrus-starten åpenbarer den fine transparente magnoliaduften seg, og etterhvert utover dagen kommer en svak treaktig note fram. Den er ikke i samme familie som de typiske hvite blomsterduftene (f.eks. tuberose og gardenia), slik som magnoliadufter vanligvis er. En vinner, helt klart. Nydelig flaske også, mer kurvete enn hva bildet viser.

2 kommentarer:

Anonym sa...

God morgen!
Jeg er veldig glad i Aqua di Parma sin Magnolia Nobile, som jeg bruker nesten daglig, året rundt. Men nå ble jeg nysgjerrig. Hvordan vurderer du min magnolia mot Kenzo sin?
Ha en fin fredag!
Lovise

Glamourbibliotekaren sa...

hei! Nå er det lenge siden jeg har prøvd Magnolia Nobile, så jeg kan ikke sammenligne dem egentlig! Jeg mener å huske at jeg syntes Magnolia Nobile minnet litt om Clinique Happy, men det var altså etter én test, og det er lenge siden. Du får sniffe og sammenligne selv! :)