onsdag 12. januar 2011

Amor amor


Cacharel lanserte Amor Amor i 2003. Den er en fruktig-blomstrete parfyme, en retning som vanligvis ikke er mitt førstevalg, men denne liker jeg godt. Den er ikke av de parfymer som har mest personlighet, den er ikke mest unik, men den er god - og ligner ikke på alle de andre i frukt/blomster-familien. (Jeg tenker da f.eks. på de evindelige Escada-duftene som kommer hvert eneste sommer og er helt like fra år til år.) Det er mye appelsin og solbær i den, noe jeg foretrekker fremfor f.eks. fersken, jordbær eller sitron. Jeg kjøpte min på Arlanda i 2004 på vei hjem fra Stevie Wonder-konsert i Stockholm.


  • Toppnoter: Rosa grapefrukt, blodappelsin, solbær
  • Hjertenoter: Liljekonvall, jasmin, melati blossom
  • Basenoter: Amber, vanilje, hvit musk, tonkabønner

Ingen kommentarer: