onsdag 12. januar 2011

Ode a l'amour


Postordrekosmetikkgiganten Yves Rocher har hatt mange tråkige parfymer oppgjennom åra, men av og til har han slått til med noen som er virkelig fine. Ode a l'amour er en av dem. Opprinnelig del av en trio/kvartett der de andre to/tre var helt pyton, ble den lansert for kanskje ti år siden, og jeg husker ikke helt hvordan jeg oppdaget den eller hvor jeg kjøpte den. I Göteborg kanskje. Timingen var perfekt, for dette var akkurat på den tiden hvor Escadas Sexy Graffiti forsvant fra hyllene. Ode a l'amour er ikke ulik Sexy Graffiti i sin litt tunge bær-aktige duft med innslag av sandel. En bra erstatning for min del i allefall. (Men bodylotionen vil jeg ikke anbefale - den er full av glitter...)

  • Toppnoter: Plomme, solbær
  • Hjertenoter: Damaskusplomme, ylang-ylang
  • Basenoter: Amber, sandeltre

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei, jeg har nylig kjøpt en slik flaske. Jeg fikk umiddelbart følelsen av at dette er en duft jeg har kjent før. Og lurer på om jeg tenker på 8'eme jour - som du også omtaler her? Du som har begge flaskene; ligner de litt på hverandre? Nok til at det kan gi hukommelsen min en reise tilbake til tidlig 90-tall?

Glamourbibliotekaren sa...

Hei, jeg har aldri tenkt på at de ligner på hverandre, men sånt er jo veldig subjektivt. Jeg assosierer vidt forskjellige ting når jeg snuser på de to. Jeg synes kanskje Ode a l'amour minner mer om den originale Escada Sexy Graffiti.