onsdag 12. januar 2011

Méchant Loup


Jeg kjøper alltid parfymemine reiser - som en slags velduftende souvenir. Den lille Stockholmsferien i 2007 var intet unntak. En L'Artisan-duft jeg hadde tenkt lenge på, var Mechant Loup. Jeg har hatt en liten sampleflaske av den, men den var i ferd med å bli tom. Heldigvis fører Cow parfymeri dette vidunderlige merket, så da var saken biff - og jeg ble den lykkelige eier av 50 ml herlig parfyme. Mechant Loup ble skapt i 1997, og blir beskrevet som en mørk, treaktig og krydrete parfyme. Selve tittelen betyr noe sånt som "Den store stygge ulven", og det er ikke så rart - dette er så langt fra en "lett og frisk" duft (ala de übertråkige som troner på salgstoppen i de store parfymerikjedene) som overhodet mulig. Denne går det ikke tretten på dusinet av! Det er en anelse ristet hasselnøtt og brent sukker i den også, litt honning, og det skal til og med være noe som minner om whiskey, sigarrøyk og gamle lærstoler i den. Jeg får iføre meg min røkejakke og min beste Blake Carrington-mine før jeg inntar denne parfymen i den mørkebrune lærsofaen i biblioteket foran peisen.

Noter: Pepper, anis, lakris, sandel, honning, hasselnøtt, myrra, tonkabønne, sedertre.

Ingen kommentarer: