tirsdag 11. januar 2011

Vetiver oriental


Denne var limited edition i 2004, og kan være vanskelig å få tak i nå. Jeg sikret meg en flaske mens den fremdeles var lett tilgjengelig, og den er en av de vakreste parfymer jeg eier. Vanskelig å beskrive... jeg har brukt den mest om høsten, men den passer nok året rundt. Serge Lutens er kjent for sine særegne dufter, men denne er definitivt best og rager virkelig høyt over de andre han har gjort.


  • Toppnoter: Iris, harpiks
  • Hjertenoter: Vetiver-rot, pokkenholt (gaïac wood), sjokolade
  • Basenoter: Musk, mose, amber, sandeltre, cistus


5 kommentarer:

Tone sa...

I kom Borneo 1834 i posten til meg, har du prøvd? Eg trur det verkeleg kan være eit hat/elsk-spørsmål for mange..

Glamourbibliotekaren sa...

Jeg husker ikke lenger hvilke SL-parfymer jeg har prøvd.. Dessverre! Alt jeg vet er at Vetiver Oriental definitivt er min favoritt blant dem :)

Sara Mauland sa...

Selv har jeg på meg SLs Rousse i dag. Den lukter kanel. Kort og godt. Først var jeg skeptisk, men nå liker jeg den kjempegodt. Feminite de Bois, Serge Noir og Un Bois Vanille er også blant mine favoritter.

fru winther sa...

Denne fikk jeg en tester på i dag fra The Perfumed Court, og jeg tror jeg er en anelse stormforelsket. Ligner ingenting annet jeg har prøvd.

Glamourbibliotekaren sa...

Mm, jeg elsker den, og har et veldig sterkt forhold til den. Egentlig er den den eneste SL-duften jeg virkelig liker.