onsdag 12. januar 2011

Moschino edt


Moschinos selvtitulerte parfyme ble lansert i 1987. Den er en orientalsk vaniljeduft i retning Guerlains Shalimar, men allikevel annerledes. Jeg fikk en 5ml flaske på tidlig nittitall, og siden har den vært en gjenganger i min samling. Den flakongen jeg har nå, kjøpte jeg i Amsterdam i 2002, og jeg har en uåpnet flaske liggende på vent. Dette er for meg en høstparfyme. Den er ganske kraftig og bør ikke overdoseres mht omgivelsene, men i riktig dose er den helt nydelig. Jeg blir alltid glad når jeg finner den fram om høsten. Jeg får assosiasjoner til skog og gran og furu, uvisst av hvilken grunn. Kvaen kanskje?


  • Toppnoter: Bergamot, sitron, rosentre
  • Hjertenoter: Rose, jasmin, nellik
  • Basenoter: Vanilje, benzoin (en type kvae), patsjuli, tonkabønne
På ingen måte anonym. Men absolutt vidunderlig.

Ingen kommentarer: