onsdag 12. januar 2011

Cristobal


Balenciaga lanserte parfymen Cristobal i 1998, med undertittelen "The Soul of Paris". Jeg kjøpte min første lille flaske nettopp i Paris for mange år siden, og siden er den dessverre utgått. Jeg fikk tak i en større flaske på eBay før de rakk å bli kjempedyre, men nå er den vrien å få tak i til en overkommelig pris.

Dette er en orientalsk duft med innslag av blomster, perfekt til varme sommerkvelder. Flasken er lekker også, feminin til tross for den firkantede fasongen, og den har en slags juvelbesatt topp. En av mine sommerfavoritter!

  • Toppnoter: Bergamot, Fikenblader, Nellik (blomsten)
  • Hjertenoter: Jasmin, Peoner, Freesia
  • Basenote: Sandel, Patsjuli, Vanilje
Nydelig!

3 kommentarer:

Lotte sa...

Har du testet/luktet på den "nye" Balenciaga Paris 10 Avenue George V?

Glamourbibliotekaren sa...

Jeg tror jeg såvidt snuste på den i Berlin i sommer, men jeg husker ikke hvordan den var. Jeg hadde sikkert femten andre parfymer i nesa fra før :)

Lotte sa...

Jeg falt for den på en flyplass nylig, men jeg merker nå at den er veldig fiol! Føler at jeg lukter litt som svenske fioldrops. Men jeg liker den på en rar måte!