tirsdag 11. januar 2011

T


Hmmm. Hvordan skal jeg beskrive denne... Det er i allefall T by Takashimaya, altså det japanske varehuset Takashimayas signaturduft. Jeg kjøpte min i påsken 2007. Takashimaya NY er nå dessverre nedlagt - men det lå på 5th ave. i et smalt hus som man plutselig har gått forbi uten å legge merke til det. Parfymeavdelingen lå øverst, et lyst og stille rom med store vinduer, virkelig en oase for parfymeelskere. Jeg sniffet meg gjennom alle parfymene til Fragonard og Keiko Mecheri, men endte til slutt opp med T. Jeg har hatt en liten tester av den siden jeg var der sist, og var nå klar for å kjøpe en full flaske.

Den regnes som en te-parfyme, en duft av beksvart russisk te - røykaktig og mystisk, og med en skive sitron i. Et lite innslag av lær er det også. Den kan minne litt om Shalimar. Og plutselig minner den om Delial solkrem, en av duftene jeg husker aller best fra 80-tallet. Jeg synes den er vanskelig å beskrive, men jeg visste at jeg ikke kunne forlate huset uten en flaske... There you go.


Ingen kommentarer: