tirsdag 11. januar 2011

Passage d'Enfer


Denne ble laget mot slutten av 1999 for å markere overgangen til år 2000. Jeg la min elsk på den ved en L'Artisan-disk en eller annen gang, jeg tror det var i 2005, og jeg investerte omsider i den i 2006 da jeg var på bryllupsreise i Toscana. I den fine byen Lucca ligger det en bitteliten spesialbutikk som har de lekreste parfymer, deriblant L'Artisan Parfumeur. Jeg har for vane å kjøpe parfyme når jeg er i utlandet, noe som gjør at jeg husker reisen og tiden rundt den bedre. For meg er det mye morsommere enn å kjøpe f.eks. klær eller sko.

Passage d'Enfer tilhører familien Oriental-Woody og har følgende noter:

  • Toppnote: Lilje
  • Hjertenote: Røkelse
  • Basenote: Hvit musk, aloe, benzo-styraks.

Selv synes jeg røkelsesduften er svært dominerende. Lovely.

Ingen kommentarer: