mandag 6. april 2015

Jo Malone Wood Sage & Sea Salt



Et helt uplanlagt spontankjøp ved en Jo Malone-disk i Barcelona. Jeg var overhodet ikke på parfymeshopping, jeg hadde ingen planer om å kjøpe noe som helst, men siden det er så lenge siden jeg har snust på Jo Malone-parfymene, tenkte jeg jeg kunne ta runden. De fleste dufter blomstervann og ganske ordinært og småkjedelig, men "Wood Sage & Sea Salt" fanget min oppmerksomhet nok til at jeg faktisk kjøpte den der og da. Min første tanke er faktisk fiken, men den inneholder ikke fiken. Hva er det da jeg kjenner? Salvien? Aner ikke. Denne parfymen skal i allefall dufte som den britiske kysten, med salt sjø og grønne vekster, klipper og sjøgress, Tim Walker tok bildene til kampanjen - men om den sender meg rett til tørre toscanske hager gjør vel det ingenting. Fin er den i allefall! 

Den ble lansert høsten 2014, og har følgende noter: 
Grapefrukt, ambrette-frø, havsalt, salvie, røde alger.





1 kommentar:

Anonym sa...

Hei!
Jeg var på Steen&Strøm i Oslo i dag, og i parfymeavdelingen var det en stor Jo Malone-disk. En av duftene fanget min oppmerksomhet, og jeg ble begeistret. Den heter Grapefruit og er en sitrusparfyme som minnet meg veldig om mormors Eau de Lancôme.
På prøvelappen står det: Abundant grapefruit groves in coastal Spain. Top: Grapefruit. Heart: Rosemary. Base: Moss.
Den kunne like godt vært en herreparfyme, og jeg synes den var helt praktfull :) Hilsen Sophie