lørdag 3. september 2011

Tendre Jasmin

Denne kom i 2008, og nå kan jeg faktisk ikke huske om jeg kjøpte den uten å prøve den først, eller om det var med en typisk Yves Rocher-parfymevåtserviett i et brev... Jeg tror faktisk jeg tok en sjans og bestilte den uprøvd. Det var i allefall ikke et dumt valg, for dette er en veldig fin og mild og snill parfyme som jeg gjerne bruker når jeg ikke er helt klar for de eksplosive fyrverkeriene av unike dufter som jeg gjerne foretrekker. Hvis jeg er syk, eller trøtt, eller skal være blant mange mennesker rett etter parfymepåføring, er det lurt å velge noe litt mer forsiktig. Det er en lett og feminin blomstrende duft med litt sitrus, uten noen irriterende noter såvidt jeg kan kjenne. Fint!

  • Toppnoter: Mandarin, sitron, appelsin
  • Hjertenoter: Jasmin, appelsinblomst
  • Basenoter: Jasmin, mimosa

Nesen bak denne duften er Jacques Cavallier, som også har gjort andre parfymer jeg liker: cK Truth, Givency Hot Couture, Jean Paul Gaultier Classique, samt en hel del populære dufter som L'eau D'issey, Stella McCartney osv.

Ingen kommentarer: