mandag 22. august 2011

Dagens duft, uke 34

Mandag 22.08: Beverly Hills 90210 i dag også.

Tirsdag 23.08: I dag er det en Eden-dag!

Onsdag 24.08: For å hylle den elskede kaprifolen: L'erbolario Caprifoglio, kjøpt i Firenze på bryllupsreise.

Torsdag 25.08: Escada Sexy Graffiti


Fredag 26.08: O himmelske skaper. Cristobal er en av de aller aller beste!

Lørdag 27.08: Capri-stemning med Carthusias Ligea.

Søndag 28.08: Beverly Hills 90210. Nå begynner jeg seriøst å lengte etter å se tv-serien igjen.

5 kommentarer:

Jenny B sa...

Måndag: Idag var det grått och kallt, så jag tog fina La Chasse aux Papillons från L'Artisan Parfumeur för att värma mig. Den doftade gott under träningspasset på kvällen också!

Jenny B sa...

På torsdag ville jag ha Keiko Mecheri Jasmine, men råkade se fel på askarna. Inte förrän jag sprayat på mig ordentligt märkte jag att det var Keiko Mecheri Osmanthus! Men den är ju också god.

På fredag blev det KM Jasmine i alla fall. Den är underbar!

Glamourbibliotekaren sa...

Håper Keiko Mecheri kommer til Norge snart også! De har så mange vidunderlige dufter!

Jenny B sa...

Idag söndag har jag provat nya parfymer på NK.
Vänster handled: Martin Margiela. Den doftade först skarpt och inte så fint, sedan blev den svag och trevlig men inte särskilt speciell, och inom en timme var den borta.
Höger handled: Gelsomina Nobile av Acqua di Parma. Det är en jasmindoft som inte är så stark som andra jasmindofter kan vara. Både jasminnoten och hela doften är dämpad och fin. Visst liknar den Magnolia Nobile, och visst har jag flera jasmindofter redan, men åh vad jag tyckte om den här!

Glamourbibliotekaren sa...

Oioi, så interessant! Jeg har ikke prøvd den nye Acqua di Parma-duften ennå, men jeg bør nok stikke innom Gimle en dag og teste den!