søndag 21. august 2011

Beverly Hills 90210

Selvfølgelig skulle tv-serien Beverly Hills ha sin egen parfyme! Denne ble sluppet i 1992, og jeg kjøpte min sommeren 1994 på salg til kr. 39,50 på en lokal Cubus. Vi digget Beverly Hills naturligvis, var jevngamle med dem (de var ferdig på highschool året før jeg var ferdig på gymnaset) og kjøpte Beverly Hills-tyggis med klistremerker inni. (Melrose Place-tyggis også, forresten)

Jeg kunne skrevet side opp og side ned om tv-serien, hvilket innser at jeg burde kjøpe en og annen sesong på dvd, men nå er det parfymen det handler om.

ååååå.... Those were the days.


Den er primært nostalgisk for min del, den er ikke en klassiker-til-evig-tid på noe som helst vis. Men den har noe i seg som var populært på 90tallet, for den gir meg assosiasjoner til både Calvin Kleins Escape og Elizabeth Ardens Sunflowers. En slags breezy fruktig greie. Notene er visstnok epler, hvite blomster og "woodsy notes". En tenåringsduft. Og jeg liker den selvfølgelig. Men jeg hadde aldri i verden kjøpt den om den var ny i dag og het noe helt annet - dette handler kun om nostalgi. En sniff på den, og jeg er tilbake i hagen hjemme i 1994, med amerikanske og britiske motemagasiner og 90210-episoder på videoopptak og sannsynligvis en plan om å stikke og bade om kvelden med noen venninner.





Ingen kommentarer: