mandag 28. januar 2013

Dufter i 2013 - uke 5


Mandag 28.01: Jeg fortsetter testingen. I dag er det Miller Harris sin Fleurs de Bois som preger mine håndledd, og i følge beskrivelsen skal den være som en spasertur gjennom Regent's Park i London. Jeg synes trenotene er svært dominerende, og kjenner ikke så mye av gress, rosmarin, sitron og den slags som den skal inneholde. Kanskje kjennes den annerledes om man sprayer den på.


Tirsdag 29.01: Eau d'Italie Sienne l'Hiver av Bertrand Duchaufour. Han har gjort mange andre jeg er glad i (CdG Avignon, Eau d'Italie, Acqua di Parma Colonia Assoluta, L'Artisan Priment Brulant og Poivre Piquant og flere), så det er et godt utgangspunkt. Sienne l'Hiver minner meg om Chanel No. 19 i begynnelsen, og senere synes jeg den har en del likheter med Eau d'Italie. Jeg liker den! Det var forøvrig absolutt ikke vinter da jeg var i Sienna i august - det var 30 varmegrader og ikke et eneste vindpust. Kunne gjerne tenke meg å være der om vinteren også!


Onsdag 30.01: Eau d'Italie Magnolia Romana. Mmm, fin: Samme parfymør som i går, og samme drydown - denne ligner også på Eau d'Italie.

Torsdag 31.01: Diptyque Vetyverio. Jeg er egentlig veldig glad i vetiver-dufter, ikke minst Creed sin, og Guerlain sin, men denne fra Diptyque faller ikke særlig i smak. Den har en bi-duft av noe som for meg blir helt malplassert, uten at jeg kan si hva det er. Thumbs down.

Fredag 01.02: Yves Rocher Pur Desir Fleur d'Oranger, en av de beste appelsinblomst-parfymene jeg vet. 

Lørdag 02.02: Eau d'Italie Paestum Rose. Duchaufour her også, men denne er litt annerledes enn de andre jeg har prøvd fra Eau d'Italie. En litt mørk roseduft med en del røkelse og mystikk. Ganske fin! 


Søndag 03.02: Kanskje tester jeg noe senere i kveld, men foreløpig har jeg på Rive Gauche. ÅH. Den er så himla fin!! Det er lenge siden jeg brukte den sist, så nå svever jeg lykkelig rundt her i morgenkåpe og sniffer på håndleddet mitt hele tiden. 



Ingen kommentarer: