onsdag 4. mai 2011

Arancia di Capri

Denne fikk jeg av min elskede noen måneder før vi reiste til Capri. Å ankomme den vakre øya med båt i kveldssola, duftende av appelsiner, var intet mindre enn en fortryllende opplevelse. Capri er en øy forbundet med sitrusfrukter, og det er heller ikke overraskende at øyas eget parfymehus Carthusia er preget av dette.

Acqua di Parma sin Blu Mediterraneo-serie hyller forskjellige vekster og steder i Italia - Mandorlo di Sicilia, Bergamotto di Calabria, Fico di Amalfi, Mirto de Panarea, Cipresso di Toscana.. Friske og deilige alle sammen.

Arancia di Capri er en lekker appelsinduft, perfekt for sensommeren, men også på en iskald mai-dag.





  • Toppnoter: Appelsin, limone de Sorrento, siciliansk mandarin, bergamot fra Calabria


  • Hjertenoter: Petitgrain, kardemomme, matéblader


  • Basenoter: Musk, karamell


Og jeg lengter naturligvis tilbake til Capri.



6 kommentarer:

fru Storlien sa...

Den er god! Men det skjer noe med meg og sitrusdufter, og det er ikke lekkert i det hele tatt. Mirto di Panarea derimot, den oppfører seg helt ypperlig på meg. Og innkjøpt i et bittelite og særdeles verdig parfymeri i Sorrento gir den gode minner i tillegg til god duft.

Glamourbibliotekaren sa...

ååå, den ekstradimensjonen der elsker jeg!! Det er nettopp derfor jeg stort sett kjøper parfymene mine på reise. Og da mener jeg IKKE tax-free på flyplassen :)

Britt Åse sa...

Hei og hå!
Kjære velduftende Glambibl.; i sommer skal jeg til både Sardinia og Sicilia. Hvilke dufter synes du jeg skal jakte på der?

Glamourbibliotekaren sa...

Hei! Hva som helst av italienske (evt veldig lokale) merker som dufter av sitrusfrukter og kaprifol! De finnes i apoteker og rundtomkring.

Glamourbibliotekaren sa...

Evt også noe sypress-aktig.

Britt Åse sa...

Sitrus, kaprifol (mmm) og sypressaktig på apoteker og rundtomkring skal bli :-)