torsdag 22. august 2013

Tommy Girl



Av og til trenger man noe helt enkelt, uskyldig og ukomplisert, som Tommy Girl. En svært ung og lett duft fra 90-tallet (1996?), kopiert av alle lavpriskosmetikk-kjeder (kanskje var den selv en kopi, vet ikke), og det har kommet utallige varianter av den i ettertid. Jeg kjøpte originalen for omtrent bare et år siden, helt spontant, i et anfall av nostalgi (det har skjedd før!) - på min nærmeste Vita-butikk. Jeg tror jeg hadde en flaske for mange år siden som jeg ga bort til ei venninne da jeg gikk lei, men aller først var det en kopi fra H&M jeg brukte. De hadde nemlig en kropps-serie som var en slags blanding av Tommy Girl og Ralph Lauren Polo, veldig rød-hvit-blå og sporty, og den brukte jeg mye.  Dusjsåpe, bodylotion, cologne. Dette var mens jeg gikk på bibliotekskolen. Jeg liker å ha dufter fra forskjellige epoker i mitt liv, og nå har jeg Tommy Girl igjen. Kanskje først og fremst en vårduft. 

Toppnoter: Mandarin, epleblomst, camelia, solbær
Hjertenoter: Sitrus, grapefrukt, kaprifol, lilje, rose, fioler, mint
Basenoter: Lær, jasmin, magnolia, sedertre, sandeltre

Her pøser de på med alle slags noter i en parfyme som bare dufter lett og svakt. 



90-tallet!



Ingen kommentarer: